Αρχική | Το σχολείο μας | Νέα | Χρήσιμοι Σύνδεσμοι | Επικοινωνία

  Μουσικές Περιπλανήσεις
Τρίτη, 22 Μαΐου 2012

«Μουσικές Περιπλανήσεις» από το Μουσικό Σχολείο Ρεθύμνου
Τρίτη, 22 Μαΐου 2012
 Στις 16 Μάη μήνα πραγματοποιήθηκε στο Ωδείο Ρεθύμνου μουσική εκδήλωση με τίτλο «Μουσικές Περιπλανήσεις». Οι μαθητές απέδειξαν για άλλη μια φορά ότι οι εκδηλώσεις του Μουσικού Σχολείου αποτελούν πολιτιστικό γεγονός που κάθε φορά προσθέτει κάτι το εξαιρετικό στο μουσικό πολιτισμό της πόλης μας. Συγχαίρομε, λοιπόν, και ευχαριστούμε τους μαθητές και όλους τους συντελεστές της προχθεσινής μαγευτικής μουσικής περιπλάνησης που μας μετέφερε σε φανταστικούς δρόμους γεμάτους «σεντέφια και κοράλια, κεχριμπάρια κι έβενους και λογής-λογής μυρωδικά».
Σε ένα σχολείο κάθε εκδήλωση, κάθε επιτυχία είναι αποτέλεσμα συλλογικής προσπάθειας και συνισταμένη πολλών παραγόντων. Η φυσιογνωμία κάθε μουσικού σχολείου, ο χαρακτήρας του, οι στόχοι του επιβάλλουν να υπάρχει ανάμεσα σε όλους τους τομείς, και γνωστικούς και καλλιτεχνικούς, στενή συνεργασία, σύνδεση και αλληλοϋποστήριξη. Διαφορετικά, δε θα διέφερε από τα άλλα σχολεία στον τομέα της παροχής γνώσεων, ούτε από ένα ωδείο στον τομέα της μουσικής παιδείας.


Στο μουσικό σχολείο δεν περιοριζόμαστε στη «μηχανική» εκμάθηση κάποιου οργάνου. Μας ενδιαφέρει κυρίως η σύνδεση της μουσικής με την επιστημονική γνώση, η αξιοποίησή της για τη μόρφωση ανθρώπων που να μπορούν να παράγουν έργο καλό σε οποιοδήποτε τομέα... Η μουσική είναι συνδυασμός ήχων. Η επιστήμη που ασχολείται με τους ήχους, με την ακουστική και ό,τι άλλο σχετικό είναι η Φυσική. Μπορεί, λοιπόν, ο φυσικός να μη συνδυάσει στο μάθημά του τα δύο αντικείμενα και να μην εξηγήσει ποια η σχέση τους; Μπορεί ο μαθηματικός να μην κάνει εκτενέστερη αναφορά στα διαστήματα και τις διαιρέσεις τους, αφού αυτά στηρίζονται σε σχέσεις μαθηματικές που πρώτος διατύπωσε ο Πυθαγόρας;

Τα ιστορικά, τα κοινωνικά δεδομένα γνωρίζομε πολύ καλά πόσο επηρεάζουν την τέχνη. Δεν πρέπει αυτό να το πούμε στους μαθητές, να τους το δείξομε στην πράξη την ώρα που ακούει ή μαθαίνει μουσική;

Δε θα πρέπει να δώσομε φιλολογικά στοιχεία ενός μουσικού κομματιού τη στιγμή που μεγάλο μέρος ενός μουσικού ακούσματος στηρίζεται στο λόγο; Μπορούμε να αγνοήσουμε, επίσης, το γεγονός ότι ο λόγος, κυρίως ο ποιητικός, είναι γεμάτος μουσικότητα; Δε θα πούμε, ακόμα, ότι και η καθημερινή μας ομιλία είναι μια μουσική; Διαφορετικά π.χ. λέμε το καλημέρα όταν είμαστε χαρούμενοι, αλλιώς όταν είμαστε λυπημένοι κ.ο.κ., αλλάζει ο τρόπος, η οξύτητα, η χροιά της φωνής μας...

Ο βιολόγος δε θα πει για την ηρεμία του εμβρύου την ώρα που η μητέρα ακούει μουσική ή θα ξεχάσει να πει για την επίδραση της μουσικής στην ανάπτυξη τω φυτών; Ανέφερα αυτά τα λίγα παραδείγματα για να καταδείξω, με άλλο τρόπο αυτή τη φορά, τι είναι Μουσικό Σχολείο και τι μπορεί να περιμένει και να ωφεληθεί κάποιος μαθητής από ένα τέτοιο σχολείο, στο οποίο η γνώση γίνεται τέχνη και η τέχνη γνώση.

Μαζί με όλα αυτά, βέβαια, παρέχεται η δυνατότητα στους μαθητές μέσα από την επαφή τους με τους δασκάλους, τους συμμαθητές τους, τα σύνολα τα χορωδιακά, τα οργανικά, του χορού και του θεάτρου, να αναπτύξουν πλήθος αρετές και δεξιότητες.

Συνεργασία, πειθαρχία, συλλογικότητα, άμιλλα, αναγνώριση, αυτοεκτίμηση, προσπάθεια, αγωνία, αγώνας, δημιουργικό άγχος, καλαισθησία, ποιότητα, απόλαυση του ωραίου, προστασία του καλού και άλλα πολλά και πολλά άλλα ψυχωφελή και δημιουργικά, που μαζί με τα παραπάνω συνθέτουν την εκπαιδευτική και καλλιτεχνική διαδικασία των μουσικών σχολείων.

Εκπαιδευτική διαδικασία που στόχο έχει να διαπλάσει ανθρώπους με γνώση και γνώμη υπεύθυνη, ανθρώπους με ευαισθησία ικανούς να αντιστέκονται στο κακό, να αναγνωρίζουν και να προστατεύουν το ωραίο. Αυτά όλα πιστεύω ότι είναι οι κύριοι συντελεστές των επιτυχιών του σχολείου μας, συντελεστές που παίρνουν σάρκα και οστά με τον καθημερινό μόχθο ακούραστων εργατών της γνώσης και της τέχνης που δίνουν το πεντάσταγμα της ψυχής τους, σε παιδιά που καταβάλλουν την προσπάθεια την καλή για να τιμήσουν τους εαυτούς τους και το σχολείο τους. Η μουσική, όπως και η γνώση, είναι περιπέτεια που οδηγεί σε «λιμένας πρωτοϊδωμένους σε εμπορεία Φοινικικά», είναι ένα ταξίδι που γεμίζει τον άνθρωπο και τον κάνει να νιώθει ολοκληρωμένος, γιατί πλουτίζει και καλλιεργεί το πνεύμα του, ενώ συγχρόνως καλλιεργεί και την ψυχή του. Με τον τρόπο αυτό υπάρχει ισορροπία στην ανάπτυξη, αλλά και τη διαμόρφωση του χαρακτήρα του ανθρώπου που τον καθιστά ικανό να ανταπεξέρχεται στις περιστάσεις της ζωής και να πρωταγωνιστεί στην υπόθεση που λέγεται «αναβάθμιση της ποιότητας της ζωής του ανθρώπου».

Αυτές τις ημέρες και μέχρι 30 του Μάη γίνονται εγγραφές για την Α τάξη γυμνασίου του Μουσικού Σχολείου για το σχολικό έτος 2012-2013. Πληροφορίες στο τηλέφωνο 28310 27553 και στον ιστότοπο www.msr.edu.gr

Ελάτε μαζί μας στον κόσμο της μουσικής και με τη μουσική να γνωρίσουμε τον κόσμο.

Γεβετζής Αντώνης
Διευθυντής Μουσικού Σχολείου

 
© 2008 Μουσικό Σχολείο Ρεθύμνου